Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Vrijetijdbesteding
 Uitgaantips
 autipas ervaring
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  

grietjeo
Average Member

575 Posts

Posted - 24/06/2012 :  21:04:02  Show Profile  Reply with Quote
Vandaag voor het eerst de autipas uitgeprobeerd in Moviepark germany. Op zich begon het allemaal veelbelovend. We hadden kaartjes via internet gekocht zodat we niet hoefden te wachten voor de kassa. Zoonlief goed voorbereid en goede afspraken gemaakt. Eenmaal binnen op zoek naar de info balie voor de exitpas zodat we via de uitgang naar binnen mochten. So far, so good. Eerst naar de 4d bios. Ging perfect. In Disney kwam hij nog volledig overstuur eruit maar nu wist hij wat hij kon verwachten. Toen naar de attracties. De eerste attractie was prima. Beetje nat. Dat wel. Toen moesten we wel een paar minuutjes wachten voor de drroogcabine. Jammer genoeg was het daarna voor onze zoon alweer klaar. Begon hij de dag nog vol goede moed, na 1,5 uur was het eigenlijk al klaar. Van ons 'moesten' we nog wel ergens in. We hadden per slot van rekening 2,5 uur in de auto gezeten. Jammer genoeg was de enige attractie die hem nog wel wat leek weer niet bereid de autipas te accepteren. Dus onverrichterzake er weer uit.
Nog maar even naar het filmmuseum en een kopje koffie en na 3,5 uur zaten we weer in de auto terug.
We zijn er nu uit: wij zijn gewoon geen pretparkmensen. Klaar!

Conclusie: een autipas helpt wel, maar is geen garantie dat je kind niet alsnog overprikkeld raakt.
Bovendien was het in Moviepark niet helemaal duidelijk waar je wel en niet je pas kon gebruiken.

Edited by - grietjeo on 24/06/2012 21:04:32

Mamzie
Senior Member

1040 Posts

Posted - 25/06/2012 :  09:34:09  Show Profile  Reply with Quote
hmm dat is wel balen Grietje.
Wel vreemd dat je de pas niet in heel het park kunt gebruiken..... Geen goeie zaak.

En ach, dan maar geen pretparken joh. Misschien zijn jullie meer museummensen? Ook leuk :)

iig weet je dat nu ook weer ;)
Go to Top of Page

grietjeo
Average Member

575 Posts

Posted - 25/06/2012 :  11:06:27  Show Profile  Reply with Quote
Ja hoor, dat weten we dan ook weer! Helemaal geen probleem. Er is prima te leven zonder pretparken....

Dat van de pas heb ik wel aangekaart bij de info balie. Ze ging ook meteen bellen om het helder te krijgen. Dus ik denk dat het voor volgende bezoekers duidelijker is waar wel en niet de exit(auti)pas te gebruiken is.
Go to Top of Page

Marijke
Administrator

Netherlands
5068 Posts

Posted - 25/06/2012 :  19:04:17  Show Profile  Visit Marijke's Homepage  Reply with Quote
Nou wij gaan ook niet snel naar een pretpark speeltuin of lang met z,n allen op vakantie. En als we wel gaan weten we vooraf dat we ons moete aanpassen aan onze dochter. Gaat het écht niet meer dan moeten we dat respecteren... Ik ga wel eens met mijn oudste alleen op pad, dan kunnen we doien wat we willen...
Go to Top of Page

grietjeo
Average Member

575 Posts

Posted - 26/06/2012 :  21:23:47  Show Profile  Reply with Quote
Wat verschillend is het toch hè? Wij gaan juist wel graag op vakantie want dan gaat het wel goed. Maar bij voorkeur alleen maar op de camping. Niet al te veel andere uitjes.
Hoewel we vorig jaar wel naar de Arena zijn geweest en de training van Ajax hebben gezien. Dat ging dan wel weer goed.

Maar op de camping, in het oppervlakkige contact met andere kinderen en een zwembad en een voetbalveld voelt mijn zoon zich wel in zijn element. Bovendien slaapt hij graag in een tent. We hebben zelfs wel eens een klein tentje in zijn kamer opgezet zodat hij daar lekker veilig kon slapen.
Go to Top of Page

Calle
Junior Member

Netherlands
319 Posts

Posted - 30/09/2012 :  19:29:53  Show Profile  Reply with Quote
haha, herkenbaar Grietje!
Ik ga altijd met de kinderen en de vouwwagen op vakantie, de laatste jaren naar zuid frankrijk. We zitten dan wel 3 a 4 weken op 1 camping. Van te voren goed de website bekijken ter voorbereiding. Doordat we zo lang op 1 camping zitten wordt het op een gegeven moment een beetje eigen en durft hij de laatste 2 jaar ook alleen naar het zwembad te gaan. Hij gaat dan ook echt zwemmen en komt weer terug, niet zoals andere kinderen lekker bij het zwembad blijven hangen. Verder gaan we altijd naar rustige ruim opgezette campings met ruime plaatsen zodat hij letterlijk en figuurlijk de ruimte heeft. Van het leven in de natuur komt hij altijd erg in zijn element, zalig. We ondernemen weinig uitjes maar dat is niet erg, af en toe een marktje of stadje en altijd gecombineerd met een lekker ijsje natuurlijk, en niet te lang.

Ook wij zijn geen pretparkmensen!! Ik heb zelf ook een bloedhekel aan al het wachten bij attracties en de drukte in zo'n park en daar moet je dan ook nog vet voor betalen!! haha. Doe ons maar af en toe een vakantie op een camping!
Go to Top of Page

Lizzy
Junior Member

379 Posts

Posted - 19/01/2013 :  21:03:41  Show Profile  Reply with Quote
Onze jongens hebben ook een autipas.
Bij oudste hielp het erg goed toen hij naar Duinrell was.

Maar ik frons toch mijn wenkbrauwen bij deze zin:
(van Grietjeo)
Conclusie: een autipas helpt wel, maar is geen garantie dat je kind niet alsnog overprikkeld raakt
Een pretpark zorgt altijd voor veel prikkels, die kan je niet prikkelarm maken!

Overigens vindt onze oudste pretparken wel leuk.
Onze jongste houdt niet van pretparken dus nemen we hem niet tot nauwelijks mee. Jongste kan de prikkels niet aan.

Ik moet nog de voordelen van de autipas ervaren.

Edited by - Lizzy on 19/01/2013 21:04:24
Go to Top of Page

corrina
Junior Member

Netherlands
183 Posts

Posted - 19/01/2013 :  23:31:21  Show Profile  Reply with Quote
ik heb auti pas heel lang en nog nooit gebruikt(dom eigenlijk)
Go to Top of Page

Mammavanvijf
Advanced Member

Netherlands
2241 Posts

Posted - 20/01/2013 :  10:56:55  Show Profile  Visit Mammavanvijf's Homepage  Reply with Quote
Wij hebben geen autipas. Als we naar een pretpark gaan, hebben alle kinderen 1 op 1 begeleiding. Liever gaan we naar een pretpark op de auti doe dag. Dan is het er rustig en zijn de rijen niet lang. Maar ook daar heb ik 1 op 1 begeleiding.

Mijn oudste zoon kreeg via het logeerhuis een autipas, mocht hij overal via de achteringang in... hij hartstikke trots, maar ik vond het belachelijk. Hij kan heel goed in een rij wachten, heeft hij totaal geen probleem mee... en terwijl iedereen tot een uur moet wachten, kroop hij lekker voor. Kan je niet wachten, vind ik het anders. Maar eigenlijk vind ik dat als een pretpark te veel prikkels geeft dat je niet moet gaan.

Een autipas is misschien alleen nuttig voor als mijn kind verdwaalt in een winkel, of stad (niet dat het gebeurt, want ik ben als een moederkloek als ze buiten lopen). Maar daarvoor heb ik een sos ketting (metalen plaatje), waarop staat dat ze autisme hebben. Goedkoper dan een autipas.
Go to Top of Page

renmarvin
Senior Member

Netherlands
1095 Posts

Posted - 20/01/2013 :  19:29:59  Show Profile  Reply with Quote
wij hebben altijd geluk dat we bij speelstad oranje en de waarbeek altijd vlot aan de buert zijn we hebben geen autipas
Go to Top of Page

corrina
Junior Member

Netherlands
183 Posts

Posted - 20/01/2013 :  22:01:29  Show Profile  Reply with Quote
mama van vijf...auti doe dag?? wat is dat?
Go to Top of Page

Mammavanvijf
Advanced Member

Netherlands
2241 Posts

Posted - 23/01/2013 :  18:12:23  Show Profile  Visit Mammavanvijf's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by corrina

mama van vijf...auti doe dag?? wat is dat?

http://nva.m1.mailplus.nl/genericservice/code/servlet/React?encId=wCiZPAgBN2bCriH&actId=111930&command=openhtml

Staat hier een stukje van op... dit keer is het de Apenheul. Wij zijn naar Hellendoorn geweest, maar ook Duinrel wordt vaak afgehuurd door de NVA.
Go to Top of Page
   Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.27 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05