Hallo allemaal , Ik ben emmy en heb 2 zonen . me jongste zoon heeft klassieke autisme Ik heb me al eens voorgesteld op de site maar verder niet veel mee gedaan . had toen net pas gehoord dat me jongste zoon klassieke autisme had en alle inf die er op me afkwam enz was te veel van het goede . Inmiddels zijn we een jaar verder en heb veel geleerd over waarom me zoon is zoals hij is . Hij is 10jr bijna 11 en me man en ik hebben nog een zoon van 18jr . veel problemen gehad met me zoon voor we wisten wat er anders was aan hem dan andere kinderen . Nu we dit weten en curssenen hebben gevolgd etc weten we nu wat we kunnen verwachten en waarom dingen andere gingen dan bij zijn oudere broer . uitleggen wat het inhoudt hoeft gelukkig niet op deze site .. zou wel graag in contact komen met andere mensen om nog meer tips te krijgen . en me hart te kunnen luchten . wat ik graag zou willen weten ook is de aanvraag voor pgb . ik krijg via de ggz nu begeleiding voor me zoon thuis omdat hij niet met het gezin aantafel wil eten . overgevoelig is voor geluiden . veel angste heeft . leren aankleden , douche etc .
wat ik graag zou willen weten of het ook mogelijk is om met de pgd bepaalde dingen te doen . zoals : ik heb niet grote portomonnee en uitjes zitten er niet vaak in . dus of dit mogelijk is of met hem een weekje weg te kunnen . speciale gelegenheden zijn voor hem om heen te gaan bv iets met dieren of muziek en dergelijke . zal dit niet te lang .
PGB (om gelijk je vraag te beantwoorden) is alleen inzetbaar voor zorg. Dus niet voor uitstapjes of andere ondernemingen.
Misschien kom je in aanmerking voor TOG (10 uur of meer AWBZ zorg, staat op je PGB indicatie). Daar kun je natuurlijk wel leuke dingen van ondernemen.
Er zijn ook logeeropvangen of weekeinden voor het hele gezin (waar ouders en kinderen wel apart genomen worden). Dit kan wel weer worden betaald uit het PGB.