Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Algemeen
 Stel je voor in dit LEES EERST HIER
 Ook ik stel me voor:
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jemanet
Starting Member

Netherlands
5 Posts

Posted - 01/06/2012 :  00:21:13  Show Profile  Reply with Quote
Hoi allemaal,
Ik ben Marieke (33) samenwonend met Wolter en moeder van 2 kinderen. Jelmer bijna 4 en Maaike anderhalf. Het gaat om Jelmer. Het is altijd al een bijzonder kindje geweest. Toen hij een baby was was slapen altijd een probleem. Overdag wou hij alleen maar slapen in de kinderwagen, maar moest wel in slaap gewandeld worden. Onze kinderwagen was na 2 jaar dan ook helemaal op. Toen zijn zusje in aankomst was moest hij zijn ledikantje inruilen voor een grote jongensbed en tada: Slaapprobleem voorbij. Ook heeft Jelmer moeite om bij mensen binnen te stappen die hij niet kent. Hij kan dan echt helemaal door het lint gaan. Dit vinden we dan ook het moeilijkste van Jelmer dat als hij iets niet wil/kent helemaal uit zijn plaat gaat. Het is dan ook niet te overreden. Sinds februarie gaat Jelmer naar een DJK en dat gaat heel goed. Ook wij hebben sindsdien veel geleerd over autisme( want ze denken dat hij dat heeft) en hoe we beter met Jelmer en zijn dingetjes om kunnen gaan. Van de zomer gaan ze op het DJK Jelmer onderzoeken. Ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Want hoe meer ik lees in hoe meer plaatjes hij past!!
Groetjes

Mamzie
Senior Member

1037 Posts

Posted - 01/06/2012 :  08:27:53  Show Profile  Reply with Quote
welkom hier Marieke!

Wat is een DJK?? Zoiets als een MKD? ( = een medisch kinderdagverblijf )
Go to Top of Page

AnoukB
Junior Member

Netherlands
240 Posts

Posted - 01/06/2012 :  10:36:23  Show Profile  Reply with Quote
Welkom Marieke,

Ik heb dezelfde vraag als Mamzie. Wat is DJK?
Go to Top of Page

moniek
Average Member

Netherlands
729 Posts

Posted - 01/06/2012 :  11:54:29  Show Profile  Reply with Quote
Hoi marieke, welkom op het forum. Bij het googlen van DJK kom ik op een waterpolovereniging. Ik heb een klein vermoeden dat het dat niet zal zijn :-)
Go to Top of Page

jemanet
Starting Member

Netherlands
5 Posts

Posted - 01/06/2012 :  23:11:11  Show Profile  Reply with Quote
DJK staat voor Dag Opvang Jonge Kind. Hetzelfde als MKD. Schijnt de nieuwe naam te zijn.
Go to Top of Page

jemanet
Starting Member

Netherlands
5 Posts

Posted - 01/06/2012 :  23:12:19  Show Profile  Reply with Quote
@ Moniek: haha nee geen waterpolovereniging. Al voelt het af en toe wel zo.
Go to Top of Page

thea
Junior Member

Netherlands
235 Posts

Posted - 05/06/2012 :  14:11:17  Show Profile  Reply with Quote
Hallo en welkom o dit forum, Ik hoop dat je hier antwoorden kunt vinden op je vragen en tips van allemaal ervaringsdeskundigen.

groetjes thea
Go to Top of Page

Mammavanvijf
Advanced Member

Netherlands
2240 Posts

Posted - 25/06/2012 :  08:56:32  Show Profile  Visit Mammavanvijf's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by jemanet

Hoi allemaal,
Ik ben Marieke (33) samenwonend met Wolter en moeder van 2 kinderen. Jelmer bijna 4 en Maaike anderhalf. Het gaat om Jelmer. Het is altijd al een bijzonder kindje geweest. Toen hij een baby was was slapen altijd een probleem. Overdag wou hij alleen maar slapen in de kinderwagen, maar moest wel in slaap gewandeld worden. Onze kinderwagen was na 2 jaar dan ook helemaal op. Toen zijn zusje in aankomst was moest hij zijn ledikantje inruilen voor een grote jongensbed en tada: Slaapprobleem voorbij. Ook heeft Jelmer moeite om bij mensen binnen te stappen die hij niet kent. Hij kan dan echt helemaal door het lint gaan. Dit vinden we dan ook het moeilijkste van Jelmer dat als hij iets niet wil/kent helemaal uit zijn plaat gaat. Het is dan ook niet te overreden. Sinds februarie gaat Jelmer naar een DJK en dat gaat heel goed. Ook wij hebben sindsdien veel geleerd over autisme( want ze denken dat hij dat heeft) en hoe we beter met Jelmer en zijn dingetjes om kunnen gaan. Van de zomer gaan ze op het DJK Jelmer onderzoeken. Ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Want hoe meer ik lees in hoe meer plaatjes hij past!!
Groetjes

Mijn man nam mijn zoon wel eens 's avonds mee in de auto, want daar sliep hij ook. Mijn jongste dochter sliep ook alleen in wandelwagen of autostoeltje... dan is ze zo weg. Of ze moet wiegend in slaap gebracht worden. Vermoeiend.. maar fijn dat een groot bed een oplossing was.

Ik wens je sterkte in dit traject. Hoewel je waarschijnlijk wel weet wat de uitkomst is, kan het alsnog aankomen als een klap.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.33 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05