Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciale dagen
 Grote vakantie
 Zomervakantie 2012
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

renate
Senior Member

1129 Posts

Posted - 23/05/2012 :  14:24:14  Show Profile  Reply with Quote
na alles wat wij meemaken mogen wij en vooral de kids ook wel eens voordeel hebben
ik vond het ook best wel moeilijk toen ik bij het vliegtuig, schiphol een rolstoel moest aanvragen maar toen ik met de kids samen in de rolstoel op mn gemakt naar de uitgang kon lopen was het wel een hele opluchting.
het is soms even slikken maar zoals je zegt nu gaan jullie lekker naar moviepark en zoon is nu al enthousiast!
Geniet ze

Ehh denk je dat ik als vakantieganger ook contact met ze kan opnemen, alhoewel ze de vorige keer niet moeilijk hebben gedaan
mn zus gaat vandaag via ah--kortingskaarten alvast 4 efteling kaarten voor ons kopen, scheelt toch 40 euro!
Go to Top of Page

grietjeo
Average Member

575 Posts

Posted - 23/05/2012 :  20:53:16  Show Profile  Reply with Quote
Ik weet niet of je in Nederland moet wonen. Maar je moet in elk geval een diagnosebrief hebben of een verklaring van je huisarts (een model zit bij het aanvraagformulier). Met onze diagnosebrief van Accare, keurig op 1 A4tje met DSM codes erbij en ondertekend door een GZ psycholoog was het een eitje.
Je kunt ze altijd eens bellen natuurlijk en informeren.
Veel plezier in de Efteling!!
Go to Top of Page

Mini
Starting Member

9 Posts

Posted - 17/06/2012 :  18:15:07  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan wildkamperen in zweden.
Echt helemaal 'wild' is het niet, we gaan trekken met de caravan in plaats van met een tentje maar alleen met ons gezinnetje in het bos en als het lukt aan een meer is heerlijk!

We hebben dit al 2x gedaan en toen vorig jaar naar de camping omdat de jongste net was geboren, maar eerlijk gezegd vond ik het een drama!
De 1e week zaten we om de 5 minuten bij de zandbak om hem te helpen en er stonden constant mensen aan de caravan... hij deed dit... hij deed dat.. mijn kind zegt dat hij dit deed, en dan het hele veld dat toekijkt hoe je de driftbuien aanpakt..... verschrikkelijk!
De 2e week was overigens wel echt vakantie omdat er geen kinderen meer bij ons op het veldje stonden maar alleen nog wat pubers waar hij zich af en toe prima mee vermaakt heeft.

Nu dus geen pottekijkers en kunnen nu doen wat hij leuk vind zoals vuurtje stoken, marsmallows smelten, zwemmen in meertjes e.d. dus hopelijk hebben we een goede vakantie.
Alleen wandelen vind hij verschrikkelijk omdat hij dus niet snapt hoe lang het duurt, waar we heen gaan, en alles onbekend is daar moeten we nog wat op gaan verzinnen dus als iemand hier tips voor heeft?

Groetjes Marina
Go to Top of Page

grietjeo
Average Member

575 Posts

Posted - 18/06/2012 :  11:49:47  Show Profile  Reply with Quote
@ Mini: Wandelen met GPS?
Geef je hem de gps en laat je hem kijken hoe je moet lopen. En als je vooraf bepaalde routes loopt (weet niet wat jullie van plan zijn) is het heel duidelijk hoe lang het nog duurt en hoe ver het nog is.

Wij doen wel eens geocaching, een soort schatzoeken met gps. Dat vindt mijn zoon aardig om te doen. (Niet heel leuk hoor, maar hij heeft een hekel aan gewoon wandelen en hiermee krijg ik m wel naar buiten).

Edited by - grietjeo on 18/06/2012 11:50:50
Go to Top of Page

renmarvin
Senior Member

Netherlands
1105 Posts

Posted - 05/07/2012 :  13:52:28  Show Profile  Reply with Quote
wij gaan naar speelstadoranje omdat hij dit kent namelijk
Go to Top of Page

jami
Junior Member

101 Posts

Posted - 09/07/2012 :  13:02:59  Show Profile  Reply with Quote
jee, wat een goed idee van die pas. Wij hebben kaartjes liggen voor de efteling ergens dit jaar te gaan doen maar ik zie er enorm tegen op om inderdaad met hem te moeten wachten in een lange rij.

Wij gaan op vakantie naar zeeland. Voor het eerst twee weken. we zitten in een grote stacaravan op een camping met animatieteam en natuurlijk vlak bij het strand. weer of geen weer, dat is altijd heerlijk.

Go to Top of Page

jami
Junior Member

101 Posts

Posted - 09/07/2012 :  13:08:52  Show Profile  Reply with Quote
en hoe werkt dat eigenlijk dan op de efteling. Mag dan het hele gezin mee of moet ik met mijn andere kind wel in de rij staan?
Go to Top of Page

renate
Senior Member

1129 Posts

Posted - 09/07/2012 :  14:45:21  Show Profile  Reply with Quote
wij hadden geen officiele pas..... en wij mochten met zn vieren door de achterdeur....
ik weet niet hoe het dit jaar zal verlopen, maar we zijn buiten de vakantieperiode, dus verwacht eigenlijk niet al te veel rijen...??
ik zou gewoon even de efteling bellen of mailen en vragen hoe of wat. mailen, dan kan je de mail nog meenemen als je gaat, misschien nog handiger

succes allemaal
Go to Top of Page

AnoukB
Junior Member

Netherlands
240 Posts

Posted - 10/07/2012 :  10:54:01  Show Profile  Reply with Quote
Hoi Jami,

Ik heb altijd begrepen dat de efteling niet meedoet met voorrang op vertoon van je autipas. Alleen mensen in een rolstoel krijgen wel voorrang, maar mogen ook niet overal in als ze heel slecht te been zijn, dit ivm met de veiligheid.
Maar je kan het altijd proberen door ze eerst een mail te sturen. Wie weet heb je mazzel.
Go to Top of Page

miggie
Junior Member

202 Posts

Posted - 12/07/2012 :  13:46:04  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan dit jaar weer naar Zweden. Voor onze dochter bekend terrein. Het valt ons op hoe veel ruimte kinderen daar letterlijk krijgen. (Niemand reageert of kijkt als je kind door de supermarkt roept of rent)
Alles staat daar ook veel meer in het teken van kinderen.
Onze dochter voelt zich er in ieder geval erg thuis!
Go to Top of Page

chantallie
Starting Member

Netherlands
49 Posts

Posted - 13/07/2012 :  10:23:34  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan volgende week naar frankrijk. We hebben een stacaravan gehuurd in de Vendee. Nu nog hopen dat het weer een beetje mee gaat zitten en dan lekker genieten!
Go to Top of Page

christelbeks
Starting Member

Netherlands
25 Posts

Posted - 13/07/2012 :  20:37:32  Show Profile  Reply with Quote
Lekker naar italië voor onze zoon bekend. Italianen zijn ook erg tolerant jegens kinderen en omdat we al een aantal jaren naar de zelfde plek gaan kennen zij onze zoon ook en kijken dus niet meer zo op van zijn streken.
Go to Top of Page

Noerie
Starting Member

13 Posts

Posted - 18/07/2012 :  12:34:15  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan naar Frankrijk. Naar een middelgrote camping. Eerder kleine, groene campings geprobeerd; maar dat was geen succes. Daar moest zoon zichzelf zien te vermaken en dat gaat niet. Was een drama-vakantie.

Veel van geleerd. Nu dus naar een overzichtelijke camping waar elke ochtend van 10-12 animatie is. Dat helpt hem (en ons) om structuur aan te brengen. s'middag is er soms ook animatie maar liever willen we dan samen zwemmen etc. Niet teveel willen doen. Veel op de camping bljven. Zoon is 8 en deze camping heeft een grote glijbaan bij het zwembad. Dat vind hij fantastisch dus dat houdt in dat hij zich daarmee wel gaat vermaken.

Verder hebben we een sta-caravan met 3 slaapvertrekken. Dit zodat hij en zijn zusje apart kunnen slapen. Anders is zusje ook elke ochtend heel vroeg wakker door zoon etc.
Go to Top of Page

Moon84
Starting Member

5 Posts

Posted - 22/07/2012 :  09:30:37  Show Profile  Reply with Quote
We zijn net terug uit Tsjechie, en het was een ramp. (onze zoon is 2,onlangs diagnose autisme) driftbuien, of juist in een hoekje van de kamer liggen met zijn armpjes over zijn hoofd 'huis huis'.. Voor ons even geen vakantie
Go to Top of Page

Marijke
Administrator

Netherlands
5068 Posts

Posted - 22/07/2012 :  19:04:49  Show Profile  Visit Marijke's Homepage  Reply with Quote
Moon48: Oooh ja dat herinner ik me wel....Mijn dochter is nu bijna 14 maar ik stortte altijd in tijdens de vakantie vroeger. tegewnoordig gaan we nog meer heel kort en niet te ver weg met zijn viertjes weg. Voor de rest gaat mijn dochter in de vakantie naar de opvang (en dán heb ik vakantie al ben ik thuis)mijn man gaat alleen met haar een weekje weg en ik ga iets doen met de oudste....Het werkt het voor ons heel goed! Ik heb me er lang geleden bij neer gelegd dat er niets bij ons doorsnee gaat en dat hoeft ook niet.

O ja en dit jaar zijn we en weekje weg geweest naar zee met de caravan. Ik ga nooooit meer mer een caravan. Ik geniet van het met zijn vieren zijn, maar ontspan helemaal niet. En al helemaal niet als je met zijn vieren op elkaars lip gaat zitten. Dus volgend jaar weer een huisje huren met extra kamers zodat ik of mijn dochter zich lekker kan afzonderen af en toen...
Go to Top of Page

renmarvin
Senior Member

Netherlands
1105 Posts

Posted - 22/07/2012 :  20:25:53  Show Profile  Reply with Quote
ik daarom zoeken wij ook altijd een huisje
hier is de vakantie net begonnen
Go to Top of Page

Moon84
Starting Member

5 Posts

Posted - 23/07/2012 :  08:35:30  Show Profile  Reply with Quote
Marijke, Dat is ook een goed plan, zaten wij ook al aan te denken. Desnoods maar een keer alleen met onze dochter terwijl mijn man met onze zoon thuis blijft. Fijn dat het zo voor jullie wel werkt!
Go to Top of Page

moniek
Average Member

Netherlands
729 Posts

Posted - 23/07/2012 :  16:18:35  Show Profile  Reply with Quote
Nou we hebben de eerste drie weken erop zitten.Italie is kroatie geworden, met een paar dagen oostenrijk en een paar dagen italie. In de laatste 2 weken voor de vakantie besloten om het ook aantrekkelijk voor onze oudste te maken. 16 jaar en dus ook wel een latige leeftijd. Mijn zus ging met haar gezin met kinderen in dezelfde leeftijd naar die camping. Alle kinderen sprongen een gat in del lucht toen ze het hoorden. Was wel even spannend of zoonlief wel het water in zou gaan, want geen zandstrand maar een rotsstrand en geen zwembad. Maar het is heel goed gegaan. Zoon heeft zelfs in een paar nachten in een tent geslapen met zijn neef. Nu nog 3 weken zien te overleven. Deze week gaat hij elke ochtend 2 uur tennissen via een soort kamp. Is hij in ieder geval in beweging. Verder wil hij het liefst alleen achter de pc zitten. Tot iets anders wil hij bijna niet komen.. Maar dat wil ik niet want dan wordt zijn isolement nog groter.. Dus nu hebben we een soort van compromis. De ene dag wat meer achter de pc en de andere dag met mij iets doen of als het lukt iets met een leeftijdsgenootje.
Go to Top of Page

renate
Senior Member

1129 Posts

Posted - 23/07/2012 :  17:16:39  Show Profile  Reply with Quote
wij hebben de afgelopen 2 zondagen een voorproefje van de vakantie mogen meemaken.......... hangerig, lamlendig en superblij als er maar enig actie wordt ondernomen. gisteren echt de hele dag thuisgebleven. ze wilde de hele dag niet douchen en ik had bedacht niet douchen gaat ze ook niet vragen om weg te gaan dat is waar, maar ze wil wel de hele dag weten wat ze zal doen en wacht dus vol verwachting of er iets volgt.
papa was als laatste een half uurtje met ze gaan fietsen, dus dat heeft haar hele dag goedgemaakt.
het maakt niet uit wat, als er maar even naar buiten gegaan kan worden.
helaas is er zo weinig om te doen en heeft andere zus het nog best wel druk met haar repetities.
de eerste 2 weken van de vakantie gaat ze bij de reguliere oppas. de 3e week weten we nog niet en daarna 3 weken vakantie.
pfff zij wil juist heel graag van alles ondernemen maar er is zo weinig te doen hier. en de middagen na de oppas die 2 weken zullen we ook nog moeten vullen.
Go to Top of Page

chantallie
Starting Member

Netherlands
49 Posts

Posted - 02/08/2012 :  16:21:04  Show Profile  Reply with Quote
Wij zijn net terug van 2 weken vakantie in Frankrijk. En het is echt super goed gegaan met Jesse! We hadden een stacaravan op een middelgrote camping en Jesse en zijn zus vonden het geweldig! Lekker veel in het zwembad en lekker gewandeld. Jesse zei op de terugweg zelfs dat het de beste vakantie ooit was! Trots op mijn ventje, ook de lange auto rit heeft hij het super geod gedaan en dat voor een kind zonder zitvlees ;)
Go to Top of Page

renmarvin
Senior Member

Netherlands
1105 Posts

Posted - 02/08/2012 :  16:31:21  Show Profile  Reply with Quote
mooi dat het goed is gegaan
Go to Top of Page

levis
Junior Member

Netherlands
389 Posts

Posted - 02/08/2012 :  20:58:52  Show Profile  Reply with Quote
Net een paar dagen terug van onze eerste echte 100 procent geslaagde vakantie.
Eerder weleens een redelijk vakantie gehad in Turkije maar dat was meer omdat de turken zo ontzettend lief en tolerant zijn voor kleine kindjes.
Ik durfde maar 10 dagen maar volgend jaar gaan we langer naar dezelfde camping. Animatie aantal keren per dag.
Elke dag hetzelfde programma deden we. Dochter haalde vers stokbrood als ze wakker werden (meestal pas om 9,15 (dat is echt uitslapen) eten zij naar de knutselclub. Daarna met zijn allen zwemmen. Dochter animatieclub. Zoontje op de tablet. Terug dochter 15 minuten op de tablet dan weer zwemmen dan spelen in de verschillende speeltuinen. Mijn zoontje vond het eerst heel eng ds langzaam opgebouwd. Na een week kwam hij echt goed los en soms waren ze echt uren met een heleboel andere kinderen aan het spelen Voor mijn dochtertje kwamen na een week steeds jongetjes aan de tent
Wat erg grappig was dat ze steeds met andere kinderen gingen spelen, maar omdat mijn kinderen altijd hun eigen gang gaan waren ze mijn kinderen steeds kwijt haha. Kwamen ze weer aan mij vragen waar ze waren.
Go to Top of Page

renate
Senior Member

1129 Posts

Posted - 03/08/2012 :  13:16:54  Show Profile  Reply with Quote
Fijn dat de vakanties zo goed zijn gegaan!
Bij ons staat ie voor de deur.
En voor T is er ook een goede oplossing gevonden. Waar ze naar school gaat is ook een opvangtehuis voor kinderen die dus daar continue wonen. T gaat daar nu al naar de naschoolse en is dus bekend. Ze mag in de vakantie ook daar komen. Wat een opluchting. Het is denk ik de beste oplossing, want dan is ze het minst uit haar routine. Er is dan wel geen school maar ze gaat toch elke dag naar de zelfde locatie. En bij de normale oppas (van D ook) daar doen ze met T niet zoveel, omdat T niet erom vraagt. Maar hier zijn natuurlijk allemaal speciale kindjes die ze wel bezig "moeten" houden dus wordt er best wel wat georganiseerd. Dat is voor de eerste 3 weken.
D gaat dan 2 weken naar de gewone oppas en daarna een weekje vakantie-kamp. Daarna komen we 3 weken richting NL. We hebben al best wel een programma. Scholen bezoeken in combinatie met wat leuks. Linnaeushof, Kinderboerderij, De Holle Bolle Boom, Dolfinarium en de Efteling. Verder rekening houdend met misschien slecht(er) weer zijn binnenspeeltuinen altijd ok.
Het lijkt een perfecte oplossing voor de vakantie, de tijd zal het leren.....
Go to Top of Page

leahstewart
Starting Member

1 Posts

Posted - 02/01/2013 :  08:28:40  Show Profile  Reply with Quote
Deze zomer ga ik voor de Venice .. Het zou mijn eerste bezoek aan dit land. Ik zou ook hier weer om mijn reiservaring in Venetië te delen.
-------------------------------------------------
Haal het beste vakantiehuis met zwembad spanje | huis huren costa brava

Edited by - leahstewart on 02/01/2013 08:29:51
Go to Top of Page

moniek
Average Member

Netherlands
729 Posts

Posted - 02/01/2013 :  10:14:20  Show Profile  Reply with Quote
Das mooi, maar wie bent u? Na 1,5 week kerstvakantie moet ik ech niet aan de zomervakantie denken.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.25 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05