Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Speciale dagen
 Grote vakantie
 Zomervakantie 2012
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

saboo
Junior Member

117 Posts

Posted - 30/03/2012 :  22:22:44  Show Profile  Reply with Quote
Net als vorig jaar: wat doen jullie dit jaar in de grote vakantie. Er zijn weer veel nieuwe leden bijgekomen, dus wellicht nieuwe tips en gedachten. Ik ben benieuwd!
Wij zijn er nog niet helemaal uit, waarschijnlijk weer kamperen gezien de goede ervaringen van vorig jaar. Maar nog geen idee waar.

Mamzie
Senior Member

1043 Posts

Posted - 31/03/2012 :  08:53:36  Show Profile  Reply with Quote
eeuuhmmm helemaal niks!
Ja, we gaan dagjes weg. Dagje Hellendoorn, slagharen, dierentuin etc.
Go to Top of Page

houwe445
Junior Member

Netherlands
119 Posts

Posted - 31/03/2012 :  14:31:37  Show Profile  Reply with Quote
wij gaan met de eigen caravan naar italië. Onze zoon heeft een eigen slaap/leefruimte. Naast de voortent hebben we een slaaptent/aanbouw....en daar hebben we een eigen kledingkast met vakjes voor gekocht zodat de ds daar veilig in kan en hij zich terug kan trekken wanneer hij het te druk vond/vind of gewoon dat ie fftjes wilt gamen. Een eigen stretcher heeft ie, en z'n dekbed en kussen. Wij denken dat dit een goed idee is, zoals thuis ook kan dat we dit ook in de vakantie creeren voor hem.
Go to Top of Page

renate
Senior Member

1129 Posts

Posted - 31/03/2012 :  21:11:09  Show Profile  Reply with Quote
haha ehhhh eerst maar eens de paasvakantie, die begint woensdag hier!
Nanny komt, dus als ik 's middags van mn werk kom kunnen we dan nog wel even weg of zo, dierentuin, playground, film etc.

Grote vakantie hier (sept) hoop ik naar NL te gaan, maar dat is nog niet zeker.
Go to Top of Page

levis
Junior Member

Netherlands
389 Posts

Posted - 01/04/2012 :  07:18:19  Show Profile  Reply with Quote
Ik ben al jaren niet op vakantie geweest! Dit jaar wil ik het echt weer eens proberen, maar ik vind het nogal spannend.

Ik heb gekeken voor die pgb-vakanties, maar dan wordt je kind van 10 tot 17 opgehaald dat is niet wat ik versta onder smane vakantie vieren. Dus ik ben er nog niet uit!

Groet Lianne
Go to Top of Page

grietjeo
Average Member

575 Posts

Posted - 01/04/2012 :  22:06:51  Show Profile  Reply with Quote
Wij weten het nog niet. Er zijn nog veel klussen in huis dus ws gaat mijn man zijn vakantie daaraan besteden.
Maar......
Dan zit ik 6 weken thuis met zoonlief. Hmmmm. Nu komt de 1e 3 weken onze logee weer, maar die 2 samen is ook niet 24/7 succesvol (logee heeft odd).
Vorig jaar zijn we wezen kamperen en dat was wel goed.
Misschien zetten we hier in de buurt de tent wel op. Kids elk een eigen slaapcabine/tentje en dan lukt dat wel aardig goed. Vorig jaar hadden we ze samen in 1 slaapcabine, dat ging niet goed. Ze hebben elk hun eigen inslaap-ruimte nodig.

Bij mijn zoon lukt het oppervlakkige contact wel goed (hij kan wel in 3 talen vragen of hij mee mag spelen ) dus een camping is dan wel een succes.
Logee is wel een beetje macho mannetje op de camping maar ik denk dat dat wel te doen is.
Go to Top of Page

Marijke
Administrator

Netherlands
5068 Posts

Posted - 01/04/2012 :  23:58:58  Show Profile  Visit Marijke's Homepage  Reply with Quote
Wij hebben bijzondere plannen dit jaar. Mijn man gaat met de jongste dochter, met zijn broer en neefje een week op vakantie. Stenen zoeken :) Mijn oudste en ik hebben het dan heerlijk rustig. Mijn man, de jongste en ik gaan naar zee, ook een weekje. We lenen een caravan. Mijn oudste alleen thuis, voor het eerst. Dan ga ik met de oudste een weekend naar Londen. Als er nog geld over is.... We zullen als gezin alleen dagtripjes maken. gewoon een dagje fietsen of naar een braderie of zo....

Go to Top of Page

Pluk
Junior Member

209 Posts

Posted - 02/04/2012 :  10:07:31  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan naar resort Arcen, een vakantiepark. Maar op zich zijn hier de vakantie's niet een heel groot probleem zolang we maar een lange voorbereidingstijd nemen (hij kan dus nu al op de site zien waar we naar toe gaan en wat er allemaal te doen is). En zolang we de dagindeling hetzelfde houden is er niets aan de hand. Dus s'morgens ergens naar toe en dan 's middags rustig bij het huisje.
Go to Top of Page

blue
Average Member

502 Posts

Posted - 02/04/2012 :  14:49:47  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan dit jaar niet op vakantie. We gaan gewoon een paar dagtochten maken. Onze oudste is nu naar Berlijn voor 5 dagen. Ben benieuwd hoe hij het daar vindt.

Blue
Go to Top of Page

suuss
Starting Member

31 Posts

Posted - 02/04/2012 :  21:42:03  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan met de vouwwagen gezellig naar een boerderij camping in Beieren! Tot nu toe zijn vakanties nog nooit geen probleem voor Ries geweest.
Go to Top of Page

moniek
Average Member

Netherlands
729 Posts

Posted - 02/04/2012 :  23:55:40  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan 3 weken met de sleurhut naar Italie. Ik moet nog boeken bedenk ik me net. Als er maar een tennisbaan bij zit, dan is het over het algemeen goed. Vakanties zijn al een aantal jaren geen probleem meer. Als we thuisblijven juist wel, want dan is hij tot weinig actie in staat.
@pluk: Arcen is niet zover van waar ik woon, mocht je nog tips willen hebben dan geef je maar brul.
Go to Top of Page

Meded
Starting Member

1 Posts

Posted - 12/04/2012 :  10:11:50  Show Profile  Visit Meded's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by levis

Ik ben al jaren niet op vakantie geweest! Dit jaar wil ik het echt weer eens proberen, maar ik vind het nogal spannend.

Ik heb gekeken voor die pgb-vakanties, maar dan wordt je kind van 10 tot 17 opgehaald dat is niet wat ik versta onder smane vakantie vieren. Dus ik ben er nog niet uit!

Groet Lianne

Is samen op vakantie via stichting Meded een idee?
www.meded.nl
hierbij ga je met het hele gezin op vakantie naar Turkije, alleen wordt (een deel van) de zorg voor je kind uit handen genomen
je slaapt in hetzelfde hotel, maar kan toch een groot gedeelte van de tijd echt vakantie vieren!
Go to Top of Page

Mammavanvijf
Advanced Member

Netherlands
2242 Posts

Posted - 12/04/2012 :  10:24:32  Show Profile  Visit Mammavanvijf's Homepage  Reply with Quote
Wij hebben een paar jaar geleden de bewuste keuze genomen om een stacaravan aan te schaffen. Mijn kinderen vinden kamperen erg leuk, maar willen elk jaar op dezelfde plek met de zelfde mensen en dat is best moeilijk als we elk jaar een andere camping bezoeken. Vandaar nu een vaste plek met de vaste mensen.

Het voordeel is dat iedereen elkaar kent, mijn kinderen "extra" toezicht hebben en dat ze vrijer zijn dan thuis of op een andere camping (bij ons thuis kunnen ze niet allemaal buiten spelen helaas).

Een ander voordeel is dat we zo weg kunnen als het heel slecht weer is ofzo. We zijn dus niet echt gebonden.

Naar het buitenland willen we allemaal niet. Al vind ik persoonlijk kamperen met tent leuker, toch heb ik geen spijt voor deze beslissing. Het geeft een hoop rust, de kinderen weten precies waar ze aan toe zijn... alleen het recreatieteam verandert elk jaar... dat is wel steeds weer even wennen... maar dat gaat steeds beter.
Go to Top of Page

Mamavan Imke
Junior Member

Netherlands
165 Posts

Posted - 12/04/2012 :  11:37:25  Show Profile  Reply with Quote
Mv5: mag ik vragen waar jullie de stacaravan hebben?
Wij zijn er ook nog steeds over aan het nadenken en een beetje aan het orienteren.
Go to Top of Page

gridje 69
Junior Member

Netherlands
309 Posts

Posted - 13/04/2012 :  09:22:33  Show Profile  Reply with Quote
wij gaan , net als vorig jaar, weer naar het sternhotel in willingen [sauerland].
dat is vorig jaar zó goed bevallen.
er is zoveel te doen en er is een adveture team voor kinderen t/m 18 jaar.
klimmen, mountainbiken in de bergen, kanovaren, indianenkamp voor de kleintjes.
wat ons zo goed is bevallen is dat we de eerste dag al in hebben geschreven voor activiteiten voor de hele week zodat het voor onze kinderen duidelijk was wat er elke dag op het programma stond.
als we dat niet doen, komt onze zoon met pdd-nos tot niets. dan blijft hij bijna de hele vakantie op de hotelkamer.
hij moet van tevoren weten duidelijkheid hebben.
vorig jaar waren we nog wat voorzichtig met het aantal activiteiten. maar dit jaar gaan we de week goed vol boeken. hij moet bezig blijven.
Go to Top of Page

Moeder-Met-Buikpijn
Starting Member

3 Posts

Posted - 20/05/2012 :  14:52:00  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan, na jaren niet te zijn geweest, op vliegvakantie, naar Turkije. Met Gabriel. Hoe de reis zal gaan? Geen idee.
Het is een hotel met speeltuin en een zwembad met glijbanen. Ik kan meer vertellen wanneer we terug zijn!
Go to Top of Page

renate
Senior Member

1129 Posts

Posted - 20/05/2012 :  15:46:38  Show Profile  Reply with Quote
wij komen in onze grote vakantie (september) 3 weken naar NL
Pretparken en familie/vriendenbezoekjes staan op de planning.
Gelukkig zijn er in NL veel speeltuinen......
We willen onder andere naar de efteling, dolfinarium en scholen bezoeken/bekijken

Go to Top of Page

Mamzie
Senior Member

1043 Posts

Posted - 20/05/2012 :  17:45:37  Show Profile  Reply with Quote
heb trouwens een vraagje aan jullie mama's die een pretpark gaan bezoeken deze zomer.
Hebben jullie een autipas voor jullie kids zodat ze niet in de rij hoeven te wachten.

Waarom wel of waarom niet hebben jullie de autipas?

Ik zit eraan te denken om het aan te vragen. Voor Erik niet echt nodig maar voor Owen zeer zeker wel.
Niet dat ie in veel dingen kan. Maar sommige dingen vind ie wel leuk. Alleen dat wachten, ik kan dat niet aan hem duidelijk maken en
voorzie grote woede uitbarstingen :(
Go to Top of Page

renate
Senior Member

1129 Posts

Posted - 20/05/2012 :  18:15:47  Show Profile  Reply with Quote
wij hadden de laatste keer bij de efteling geen auti-pas maar ik had wel aangegeven dat ze autistisch was en niet lang kon wachten ook omdat ze niet lang kan staan
ben blij dat ik dat gedaan had, we konden dan regelmatig via de uitgang naar binnen.
ik hoop nu dat er geen rijen zullen zijn in september...... haha
Go to Top of Page

AnoukB
Junior Member

Netherlands
240 Posts

Posted - 21/05/2012 :  11:05:32  Show Profile  Reply with Quote
Wij gaan dit jaar 3 weken naar Hongarije.
We gaan naar de poesta (platteland) midden in het bos.
Vorig jaar 1 week geweest en is erg goed bevallen. Alleen natuurlijke prikkels op een prachtige plek.
De andere 3 weken gaat Sam af en toe naar de zorgboerderij. Dit is het eerste jaar dat hij 6 weken thuis is dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Maar heb er wel vertrouwen in.
Hij heeft er nu al steeds over dat we over 3 maanden op vakantie gaan. Dus hij leeft er erg naartoe.
Go to Top of Page

levis
Junior Member

Netherlands
389 Posts

Posted - 21/05/2012 :  18:01:15  Show Profile  Reply with Quote
Meded
Ik heb op je site gekeken. Het ziet er leuk uit, maar dit is helemaal niet wat ik onder samen vakantie vieren versta! Kinderen slapen zelf in een ander gedeelte van het hotel!

Maar bedankt voor de tip
Go to Top of Page

saboo
Junior Member

117 Posts

Posted - 21/05/2012 :  19:27:40  Show Profile  Reply with Quote
Renate, Wat heb je nodig bij de efteling voor een voorrangspas?
Is de brief met de diagnose voldoende, of moet ik een huisartsverklaring hebben?

Groeten
Saboo
Go to Top of Page

renate
Senior Member

1129 Posts

Posted - 21/05/2012 :  19:53:06  Show Profile  Reply with Quote
ik had niets bij me...... ik heb aangegeven dat ze minder mobiel is (en toen was ze nog minder dan nu) en autistisch is en het begrip wachten niet goed snapt.
ze "stelen" trouwens wel rolstoelen!!! grrrrr. In eerste instantie dus een rolstoel voor haar gehuurd en toen we ergens naar buiten kwamen was die weg. Moest ik weer helemaal terug naar de ingang om zo'n wagentje te halen, echt pissig was ik. Dat je die wagentjes nog "steelt", maar een rolstoel. Men kan toch wel bedenken dat iemand die de rolstoel achterlaat die nodig heeft of niet.

Waarschijnlijk is een kopietje van de diagnosebrief voldoende. Het lukt nu even niet om op hun website te komen, maar misschien kan je even kijken.
Ze deden er in ieder geval niet moeilijk over, en we mochten dus via de uitgang in de attracties, dat hadden we gedaan bij de werelddelen, die wildwaterbaan en nog iets, ben effe vergeten wat dat was.

Succes!
Go to Top of Page

gridje 69
Junior Member

Netherlands
309 Posts

Posted - 22/05/2012 :  10:05:36  Show Profile  Reply with Quote
wij hebben voor onze zoon [15] vorig jaar een autipas aangevraagd.
dit was nadat we een dagje naar de efteling voortijdig moesten staken omdat hij het echt niet meer trok.
hij wilde naar huis werd agressief als mensen tegen hem aan liepen en in een rij staan was al helemaal geen optie.
nou is het bij de efteling, geloof ik, niet genoeg als je een autipas hebt.
je moet een verklaring van de dokter hebben en die mag niet ouder dan twee jaar zijn.
maar we zijn met de autipas wel naar walibi geweest en dat was een groot succes.
eerst was het wel even wennen, we voelden ons eerst wel een beetje opgelaten om bij de uitgang de atractie in te gaan. maar we hebben eindelijk weer eens een leuke dag in een pretpark gehad.
Go to Top of Page

grietjeo
Average Member

575 Posts

Posted - 22/05/2012 :  12:43:30  Show Profile  Reply with Quote
Wat een goed idee, zo'n autipas!
Wij gaan waarschijnlijk dit weekend nog een weekendje weg en we zitten in Duitsland, niet ver van Moviepark Germany. Na een redelijk dramatische afloop van ons uitje Disneyland een paar jaar geleden durf ik een pretpark nauwelijks aan, maar misschien met een autipas...... Ik ga nu kijken of ik zo'n pas nog snel kan krijgen. Wie weet zit het mee!
Go to Top of Page

grietjeo
Average Member

575 Posts

Posted - 23/05/2012 :  14:03:10  Show Profile  Reply with Quote
En het zit mee!!!!
Gisteren een mail naar de NVA gestuurd, met de benodigde formulieren, eerlijk mijn verhaal gedaan en gevraagd of ze me alsjeblieft konden helpen. En vanmorgen had ik de pas al in huis. Ik kon ze wel zoenen!!!
Wij gaan naar Moviepark......
En mijn zoon ziet ineens het voordeel van het hebben van autisme.
Niet in de rij staan spreekt hem wel aan!!!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.25 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05