Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Behandeling
 ADHD en medicijnen
 hoeveel kg op mg van concerta
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mien
Starting Member

Netherlands
5 Posts

Posted - 01/11/2010 :  09:46:34  Show Profile  Reply with Quote
Hallo

ik heb een vraagje, hoe wordt de doses eigenlijk berekend??Dus wat mag je hebben?? En hoever mogen ze verhogen?? Ik kan nl nergens een rekensommetje vinden?? Dus Hoeveel gewicht op mg concerta

Het zit nl zo, mijn zoon heeft sinds 2 weken medicatie voor zijn adhd en we hebben gekozen voor de concerta 18mg, wij en school merken wel degelijk een verbetering in zijn gedrag, is weliswaar rustiger en aanspreekbaar en op school in groep4 maakt hij eindelijk weer zijn werkjes helemaal af en hij wilt dat nu zelf ookeindelijk na al die jaren, wel doet hij nog regelmatig hard door de klas gillen.
Alleen op sommige dgn lijkt het smiddags al op school uitgewerkt te zijn, kan zich niet meer concentreren en gaat dan klieren???terwijl als hij weer thuis/bso is, is hij gewoon weer rustiger tot een uur of half 7 als het pilletje uitwerkt. Betekent dit dat de dosering dan toch net aan de te lage kant is?

Edited by - mien on 01/11/2010 09:47:34

Danae
Junior Member

163 Posts

Posted - 27/06/2011 :  05:37:13  Show Profile  Reply with Quote
Bij Ritalin is het geloof ik 1 mg per kilo lichaamsgewicht, met concerta meen ik ietsje minder. Dus een kind van 42 kilo een pil van 36 mg.

Bij ons ( en hoor ik ook van anderen) is de concerta ook erg snel uitgewerkt. Zo rond 17 uur kreeg zoon een flinke Rebound, soms al eerder!
Sinds hij ook Risperdal gebruikt zie ik compleet geen Rebounds meer! Ook is hij s ochtends stukken rustiger. Voor de Concerta was het een regelrechte ramp toen hij nog geen Risperdal had. Gillen, om half 6 wakker enz.
Nu slaapt hij in het weekend zelfs uit tot soms half 9, na 12 jaar!!!!
Go to Top of Page

sad
New Member

Netherlands
94 Posts

Posted - 27/06/2011 :  22:33:14  Show Profile  Reply with Quote
Mijn zoon is 12 en heeft concerta van 27 mg en weeg zo'n 30 kilo. Bij mijn zoon gaat het ook goed, inderdaad ook alleen die geluiden in vooral de klas. Wij hebben een maand de 36 mg uitgeprobeerd en hij werd er drukker van?! en enorm geirriteerd. Wij zijn dan ook weer terug naar 27 mg ook al is het niet optimaal. Hij heeft nu vakantie en proberen zonder maar merk nu wel dat de geluiden verergeren.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.23 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05