Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Opvoeding
 Overige bijzonderheden en belevenissen
 stemmen horen?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linda renkli
New Member

Netherlands
81 Posts

Posted - 16/05/2010 :  18:08:40  Show Profile  Reply with Quote
Mijn zoon van 8 heeft klassiek autisme. Normaal IQ. Hij eeft al een tijdje een fantasievriendje. Mimimi. Hij maakt met zijn handje ook steeds een M. Hij praat ertegen.En als je boos wordt op hem dan maakt hij een M met zijn hand en doet er gek mee. Alsof je hem niet straft, maar Mimimi.
Laats schrok ik wel. Hij had een rode wang! Komt huilend naar beneden en zegt dat Mimimi dat heeft gedaan! Dus zelf gedaan. Ik weet niet of dit erbij hoort, maar schrok er wel van! Iemand ervaring?

doremifasol
Advanced Member

Netherlands
5410 Posts

Posted - 16/05/2010 :  18:44:55  Show Profile  Visit doremifasol's Homepage  Reply with Quote
Ik hoor wel eens stemmen in mn hoofd jah...
Go to Top of Page

daantje
Average Member

Netherlands
534 Posts

Posted - 16/05/2010 :  21:02:04  Show Profile  Reply with Quote
ik herken dit niet, maar mijn zoon heeft wel vaker "iemand" gezien, dan vroeg hij aan mij bijv. of ik die jongen die op de overloop stond ook had gezien.Ik heb hem serieus genomen en geprobeerd er zo luchtig mogelijk over te doen (ikzelf vind zoiets best griezelig).Het heeft een paar maanden geduurd en toen was het inneens over.
Go to Top of Page

lilajolie
Junior Member

144 Posts

Posted - 17/05/2010 :  07:08:02  Show Profile  Reply with Quote
Mijn dochter heeft lang nog twaalf 'vriendjes' gehad. Totdat ze niet meer kon slapen omdat die 'kinderen' haar begonnen te pesten. Toen ben ik op haar hoogslaper gaan zitten (Ze zal toch echt wel dezelfde leeftijd hebben gehad) en heb ik de vriendjes verteld dat als ze zich niet kunnen gedragen, ze dan weg moeten gaan. Volgens mijn dochter heeft dat geholpen.
Ik krijg er ook kippenvel van, maar ik denk dat het helpt als Mimimi even aangepakt wordt. Hoe het ook zij, het lijkt er sterk op dat jouw zoontje echt denkt dat het vriendje er is, dus zal je hem ook een keer moeten toespreken voor de klap op zijn wang.
Sterkte ermee..
Go to Top of Page

emir
Starting Member

Netherlands
33 Posts

Posted - 30/05/2010 :  13:52:58  Show Profile  Reply with Quote
hai

nou toevallig ben ik opzoek na ervaringen van ouders met kinderen die stemmen horen.
MIjn zoontje 6 jaar met een reactieve hechtigstoornis en klassiek autisme op gem. niveau vertelde ons vorige week ineens dat hij stemmen hoort die op monsterlijke wijze tegen hem schreeuwen man en een vrouw en praten. Ze vertellen en schreeuwen het dag en nacht dat hij NIET lief is, NIEMAND hem lief vind hem een sukkel, doodskop. en stommerd vinden... moet je voortsellen dat je 6 bent en dit al jaren aangaat... hoezo negatief zelfbeeld???, Tuurlijk schrok ik maar eerlijk gezegd stond ik er ook niet raar van te kijken gezien zijn demonisch lachen, praten en blikken die kunnen doden.....
Onze zoon is al een tijd uithuis geplaatst ( vrijwillig) mede omdat we de veiligheid voor de andere kinderen niet kunnen garanderen.
Volgende week weer een behandelplan gesprek en we gaan serieus de medicatie bespreken. Onze zoon was opgelucht dat hij het dan eindelijk heeft vertelt..... Ik had wel gemerkt toen hij nog heel klein was dat hij hele gesprekken voerde op zijn kamer gaf ook echt antwoord aan "iets"
ooit noemde hij de naam jacobus... ook niet een naam die je elke dag tegenkomt he?
Hij wil graag geholpen worden .
Go to Top of Page

anna-maria
Junior Member

298 Posts

Posted - 30/05/2010 :  20:42:37  Show Profile  Reply with Quote
Het klinkt ook wel als (kinder)schizofrenie, dat stemmen horen?

Ik weet van iemand die zelf en ook de dochter MCDD Ún schizofrenie heeft.(comorbiditeit)

Sterkte.

Edited by - anna-maria on 30/05/2010 20:44:04
Go to Top of Page

Will
Moderator

Netherlands
349 Posts

Posted - 30/05/2010 :  22:23:14  Show Profile  Reply with Quote
Misschien terug naar Karakter en dan specifiek naar prof. v.d. Gaag of Buitelaar.

Hier ook eerst hechting, toen PDDnos en nog een aantal dingen waaronder neiging tot psychose (kan ook stemmen horen).
Ook het schreeuwen en de agressie hoort er bij....wij hebben nu de diagnose McDD die een overlap heeft met autisme en schizofrenie.
Go to Top of Page

doremifasol
Advanced Member

Netherlands
5410 Posts

Posted - 12/06/2010 :  13:55:00  Show Profile  Visit doremifasol's Homepage  Reply with Quote
Ja kan wel voorkomen bij autisme. Zeker als je medicatie slikt. Sterkte!
Go to Top of Page

Running_joy
Advanced Member

Netherlands
3390 Posts

Posted - 12/06/2010 :  17:42:00  Show Profile  Reply with Quote
nou ik ben dan wel auti maar gelukkig hoor ik geen stemmen.
Alleen maar de stem van God maar das er een uit duizenden en er een om niet bang voor te zijn
Go to Top of Page

doremifasol
Advanced Member

Netherlands
5410 Posts

Posted - 12/06/2010 :  19:25:14  Show Profile  Visit doremifasol's Homepage  Reply with Quote
Idd RJ
Go to Top of Page

samsam
Starting Member

12 Posts

Posted - 13/06/2010 :  07:48:15  Show Profile  Reply with Quote
mijn zoon zegt vaak als hij stout is geweest dat hij dit niet wilden maar dat hij het moest doen van zn hoofd
toen we met de strattera begonnen kwam hij plots bij me en zei me mama , het is zo stil in mn hoofd , hij heeft 8 weken rustig geweest , maar na 8 weken was de fun uit , nu zijn zn stemmetjes erweer en vaak is hij nu een ander persoon
vorige week was hij vicky , s was op zn blote voeten weggelopen naar zn vaderland ginder achter de berg naar de chinezen!!!!!!
wat moet je dan doen , moet je dan meedoen of moet je hem in de realiteit houden ?
zo verwarrend allemaal
Go to Top of Page

doremifasol
Advanced Member

Netherlands
5410 Posts

Posted - 14/06/2010 :  22:47:55  Show Profile  Visit doremifasol's Homepage  Reply with Quote
Herken dat wel een beetje. Heb al vanaf mn 12e wel soms eens het gevoel dat dit niet mn echte wereld is en dat mn echte wereld ergens anders is Nu heb ik dat wel minder omdat ik gelukkig ben met mn vriend maar daarvoor had ik het wel vaak. Alleen mijn wereld is een hele andere wereld. Net zoiets als deze wereld alleen dan op een andere plek dus niet op deze aardbodem!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.24 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05