| Author |
Topic  |
|
|
Pabs
Junior Member

Netherlands
186 Posts |
Posted - 12/04/2010 : 07:56:26
|
wij hebben hier een jongen van 9 die behalve op school niet echt sociale contacten heeft. De school is 30 km verderop en daar gaat hij dus met een taxi heen. Afspreken met andere jongens van school komt tot nu toe niet van de grond. Ik zou hem graag op een club of sport vereniging willen doen maar kan tot nu toe écht niets vinden. Heb het al bij het RMPI en op school gevraagd maar ook zij weten niets. Probleem is wel dat hij af en toe naar zijn moeder gaat en 1xpmnd een zorgweekend heeft dus de zaterdagen vallen af (scouting of een vereniging met weekendwedstrijden) we zoeken dus echt iets voor de woe mid. in de regio Dordrecht. Is hier iemand die iets weet of weet hoe ik erachter kom? Ik kan niets vinden... |
|
|
Marietje
Junior Member

Netherlands
110 Posts |
Posted - 12/04/2010 : 10:34:05
|
En waarom wil je dat? geeft hij zelf aan dat hij behoefte heeft aan meerdere vriendjes of leeftijdsgenootjes? Hier zijn onze kids erg verschillend in. De oudste heeft behoeft een vriendjes ( als het hem uitkomt) en de jongste is veel meer met zich zelf bezig. Voor de jongste, die zit overigens ook elke dag een anderhalve uur in de taxibus naar school (cluster4) is het elke dag al een hele inspanning, dat sociale gedoe in klas met de juf en zijn klasgenootjes, die moet echt bijkomen als hij uit school komt. Hem zou ik er dus echt mee pesten om hem in zijn vrije tijd nog op een sociaal evenment te doen. Dus ik vraag me af wat jouw beweegreden zijn? Vind je dat goed voor zijn sociale contacten?
gr Marietje |
 |
|
|
Pabs
Junior Member

Netherlands
186 Posts |
Posted - 12/04/2010 : 11:06:58
|
Hij geeft zelf aan dat hij graag vriendjes heeft en ook erg graag "iets" wil doen. Als hij uit school komt is het hoi en gaat in een stoel zitten en zit dan echt zo van'ik ben er' voor zich uit te kijken en niets te doen. Vervolgens komt er 'ik weet niet wat ik moet doen' en ervaart hij het naar buiten 'moeten' of naar zijn kamer 'moeten' als een straf.
Maar de optie om hem de hele dag in de stoel luisterend en kijkend naar mij of ons als er bijvb. visite is vind ik geen optie. En ik ben ook geen entertainmentteam, er wordt best af en toe iets met hem gedaan maar hij moet ook leren dat hij zichzelf vermaakt. Aansturen moet je hem zoiezo...
Dus om een lang verhaal kort te maken het is tweeledig. Hij wil graag en wil ook vriendjes en ik wil hem niet continu om mij heen hebben hangen. |
 |
|
|
renate
Senior Member

1128 Posts |
Posted - 12/04/2010 : 13:25:29
|
T gaat naar zwemles (ouder en kind zwemmen), computerles en op muziekles, maar dat is niet in NL dus of er iets is in de omgeving bij jullie weet ik dus niet. Misschien kan je bij MEE informeren? Suc6 |
 |
|
|
Marietje
Junior Member

Netherlands
110 Posts |
Posted - 13/04/2010 : 10:34:32
|
Scouting misschien? Of hardlopen op de atletiekbaan? Onze zoon zit uit zich zelf op voetbal, dat is in teamverband,misschien is dat iets?
gr marietje |
 |
|
|
Rita
Starting Member

Netherlands
48 Posts |
Posted - 05/04/2012 : 14:29:19
|
Ik zie dat hier twee jaar geleden op gepost is. Maar een vereniging die echt geweldig is voor mijn zoon is de schaakvereniging! Hij weet na afloop amper wie er tegenover hem zat maar genieten dat hij doet. En hij kan het dan ook mega-goed. Zijn er meer kinderen met autisme die goed kunnen schaken? |
 |
|
|
Pabs
Junior Member

Netherlands
186 Posts |
Posted - 05/04/2012 : 14:53:48
|
tjee dat ik dat teruglees.......inmiddels is hij 11 en heeft hij een klein jaar op atletiek gezeten en het ging echt niet. Wij (naief!) dachten dat het een redelijk individuele sport zou zijn maar niets in minder waar! Tijdens trainingen moeten ze veel groepsactiviteiten doen zoals estafette..en veel dingen in een spelvorm met een groep. Hij was er niet te handhaven meer...hij doet zijn eigen ding en loopt te dansen en gek te doen waar hij moest rennen, was of moe of luisterde niet...werd ook hier weer veel gepest en op het laatst bij estafette moest hij alleen want niemand wilde hem in de groep... De trainers hadden in een gesprek van te voren gezegd veel ervaring met autistische kinderen te hebben maar bleek niets van waar.. Er waren steeds andere trainers (vrijwilligers ook vaak jonge mensen die zelf hoger trainden) en op het laast vroegen ze zelfs of manlief niet met J naar huis kon gaan.. Geen succes dus..
|
 |
|
|
Mammavanvijf
Advanced Member

Netherlands
2242 Posts |
Posted - 05/04/2012 : 17:03:08
|
Mijn oudste zoon heeft op G-voetbal gezeten, Mijn jongste zoon ook (een blauwe maandag) maar doet nu G-darten Mijn oudste dochter (zat ook op G-voetbal) maar doet nu dammen en twirlen (heel veel kinderen bij haar hebben autisme... heel apart) Mijn middelste dochter (zat ook op G-voetbal, maar wilde de bal niet afspelen) en zit ook op twirlen en judo (ook rijk aan auti's) en de jongste mag met mij gymen.
Daarbij zitten de middelste op paardrijden met begeleiding en ga ik binnenkort met mijn oudste dochter een ochtend in de week zwemmen voor haar motoriek en conditie.
Pfffff.... ik doe niets, maar word er wel moe van |
 |
|
|
grietjeo
Average Member

575 Posts |
Posted - 05/04/2012 : 23:23:16
|
Ja hoor, hier ook een uitstekend schaker! Het ging ook altijd best goed op de schaakclub. Volgens mij lopen daar ook behoorlijk wat volwassene met autisme rond en die snappen het wel!   Jammer alleen dat de schaakclub de clubavond veranderd heeft en dat dat gelijk viel met de voetbaltraining. Toen is ie gestopt met schaken. Papa blij, want die kon al niet meer van 'm winnen 
Voetbal gaat hier trouwens wel aardig goed, al vanaf zijn 6e. Maar hij is motorisch wel handig en wil heel graag. Hij is wel jarenlang de meet asociale speler van het elftal geweest maar ik moet zeggen dat hij dat toch wel aardig heeft geleerd inmiddels. En tijdens de trainingen is hij altijd degene waar de trainer nog een keer tegen moet zeggen wat de opdracht is. Ik heb daar trouwens nog nooit klachten over gehad van een trainer. |
Edited by - grietjeo on 05/04/2012 23:30:38 |
 |
|
|
Adcrola
New Member

Netherlands
66 Posts |
Posted - 10/04/2012 : 18:45:38
|
Hier in Den Haah is een speciale club, zie http://www.sportbelangsgk.nl/ Ik heb alleen goede ervaringen met hen. Wellicht is zoiets ook in andere delen van het land. |
 |
|
| |
Topic  |
|