Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Over school
 Hoe kies je een nieuwe school?
 cluster 4 school (rugzakje) altijd klas op slot ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

45 Posts

Posted - 24/01/2009 :  19:52:08  Show Profile  Reply with Quote
Klopt het dat op iedere cluster 4 school het klaslokaal opslot gaat en het er uitziet als een gevangenis ?(alles grijs)

VVE

saskia
Advanced Member

2396 Posts

Posted - 24/01/2009 :  20:43:18  Show Profile  Reply with Quote

Dit meen je toch niet serieus?
Neeeee natuurlijk niet!

Edited by - saskia on 24/01/2009 20:43:32
Go to Top of Page

n/a
deleted

45 Posts

Posted - 24/01/2009 :  20:48:36  Show Profile  Reply with Quote
Dat is in Tilburg dus wel :-(
Go to Top of Page

Marijke
Administrator

Netherlands
5616 Posts

Posted - 24/01/2009 :  21:03:49  Show Profile  Visit Marijke's Homepage  Reply with Quote
????? De cluster 4 school van Nina is een SUPER gezellige school met zéker geen deuren op slot.......ik zou er zelf wel naar school willen...

Wat zou er voor gedachtengang achter die school in Tilburg zitten?

Marijke
Go to Top of Page

n/a
deleted

45 Posts

Posted - 24/01/2009 :  21:09:31  Show Profile  Reply with Quote
Geen idee wat de gedachtengang daar is maar ik wil mijn autistische zoon wel op een veilige school hebben voor autisten en niet tussen kinderen met een zwaar psychiatrische agressieve stoornis.
Hij zit nu op de piramide in Bladel maar daar willen ze hem vanaf hebben ondat zijn leerprestaties niet geweldig zijn, hij zit er al 5 jaar en nu zou hij ineens te slecht zijn terwijl zijn prestaties procentueel gezien altijd zo slecht zijn als ze nu zijn.

VVE

Edited by - n/a on 24/01/2009 23:35:22
Go to Top of Page

Marijke
Administrator

Netherlands
5616 Posts

Posted - 25/01/2009 :  13:38:29  Show Profile  Visit Marijke's Homepage  Reply with Quote
Zijn er scholen in de omgeving waarvan je zelf denkt, dat is wellicht geschikt vor mijn zoon?

Destijds hebben mijn man en ik met heel veel scholen in de omgeving een afspraak gemaakt en zelf gekeken wat voor ons het beste leek en dat goed onderbouwt. Mijn dochter kwam van het MKD en wij ware niet tevreden over het vervolgadvies. Hoewel met vraagtekens is ons onderzoek wel serieus genomen, we hebben het goed beargumenteerd en Nina zit nu nog steeds op de school van onze keuze.....ze kwam er overigens niet zomaar op, we hebben wat geduld moeten hebben maar de aanhouder wint.

Ik zou eens wat afspraken maken met een aantal scholen en daar je vraag neerleggen.

Marijke
Go to Top of Page

n/a
deleted

45 Posts

Posted - 25/01/2009 :  14:02:10  Show Profile  Reply with Quote
Ik kan niet echt een lijstje vinden van scholen in Tilburg of Hilvarenbeek of daar in de buurt, Erik zit al 5 jaar op een sbo school en al 5 jaar presteert hij onder de maat en nu zou hij ineens naar een cluster4 school moeten, hij is niet aggresief oid dus ik stel grote vraagtekens waarom Erik weg zou moeten (ze gebruiken het smoesje dat ze op een andere school er waarschijnlijk meer uit kunnen halen), mijnvrouw is van mening de school zegt het dus hij gaat, ik stel vragen en krijg geen duidelijke antwoorden van de school.

Heeft er iemand een lijstje van cluster 4 scholen rondom Hilvarenbeek ? want ik wil mijn zoon naturlijk ook niet uren in een busje laten zitten om naar en van school te gaan.

VVE
Go to Top of Page

diana
Junior Member

Netherlands
472 Posts

Posted - 25/01/2009 :  17:49:09  Show Profile  Reply with Quote
beste vadervanerik,

het is natuurlijk niet zo dat op een cluster 4 school alleen maar aggressieve kinderen zitten!
Go to Top of Page

Marijke
Administrator

Netherlands
5616 Posts

Posted - 25/01/2009 :  19:35:30  Show Profile  Visit Marijke's Homepage  Reply with Quote
Op zich lijkt het me wel positief als je kind naar een cluster 4 mag. Daarvoor krijg je anders niet zomaar toestemming. In feite zitten daar kinderen doe gewoon meer een op een aandacht nodig hebben. De leerkrachten daar zijn vaak erg liefdevol en capabel.

En wat het busje betreft, natuurlijk niet fijn als je kind daar lang in moet zitten. Maar als je zoon daardor wel op de juiste plek terecht kan dan moet je daar wellicht toch voor gaan. Iets wat ik al veel eerder heb geleerd, kun je niet het allerbeste vinden kies dan voor het tweede beste. Nina zit ook zo'n 30 tot 45 min in de bus enkele reis, en dat gaat niet vlekkeloos. Toch zou ik haar nooit in een andere school doen!

Lijstje scholen uit jouw omgeving (telefoongids)http://www.detelefoongids.nl/bg/hvb-hilvarenbeek/ond15-basisonderwijs/1/

Bel ze een voor een op, zorg dat je een kort maar goed verhaal hebt (niet zeggen dat BJZ niet deugt bijvoorbeeld)en vraag of ze eventueel iets voor je kunnen betekenen of tips hebben en of je een keer langs mag komen. Kruip een of twee middagen in de telefoon zou ik zeggen.

speciaal onderwijs :

Adrianus Basisschool - Onderwijs en opleidingen - basisonderwijs
Koestraat 69

5081BT Hilvarenbeek 013-5051820

J Biedonk De - Onderwijs en opleidingen - basisonderwijs
Schoolstraat 38

5081VH Hilvarenbeek 013-5052340
(Fax) 013-5055086

http://www.biedonk.nl
info@biedonk.nl

K Cadran - Onderwijs en opleidingen
Blazoen 14

5081PT Hilvarenbeek013-5056059

Kijk deze link (onder) voor speciaal onderwijs in omgeving hilvarenbeek

http://www.detelefoongids.nl/bg/plaats-Hilvarenbeek/w-speciaal%20onderwijs/1/

Marijke

Go to Top of Page

saskia
Advanced Member

2396 Posts

Posted - 27/01/2009 :  07:19:06  Show Profile  Reply with Quote
Beste vader van Erik,

probeer wat positiever en onbevangener te worden .... er zijn niet alleen maar 'slechte' mensen maar juist ook heel veel mensen (bij instanties, onderwijs en allerlei vormen van zorg) die je kind verder willen helpen en daar veel moeite en energie insteken! Porbeer je daar op te focussen anders word je zelf bitter van binnen. Dat zou jammer zijn want je kunt je energie beter gebruiken op een positieve manier voor je kind!

Zet 'm op!
groetjes Sas
Go to Top of Page

n/a
deleted

45 Posts

Posted - 27/01/2009 :  08:40:12  Show Profile  Reply with Quote
Tja helaas zijn wij al heel veel negatieve instanties en personen tegengekomen, de enig echt positieve is het pgb bureau dat hun werk meer uit idealisme doen dan voor het geld.

groetjes
VVE
Go to Top of Page

purk
Starting Member

Netherlands
43 Posts

Posted - 06/06/2009 :  21:52:45  Show Profile  Reply with Quote
Ik heb ook nooit geweten dat de deuren van de klassen op slot zouden gaan. Een paar maanden geleden bracht ik mijn zoon echter wat later naar school (rec-4 onderwijs)en toen kon ik de klas niet inkomen. Inderdaad, de deur zat op slot. Blijkbaar zitten er in die klas een aantal kinderen die nog weleens weg willen lopen. Die grijze muren vallen wel mee. Het ziet er heel gezellig uit in de klas.
Go to Top of Page

bijzonder en assertief
Average Member

Netherlands
680 Posts

Posted - 06/06/2009 :  23:06:36  Show Profile  Visit bijzonder en assertief's Homepage  Reply with Quote
ik vraag me dan af hoe ze het doen als een kind naar de wc moet??? Bij mijn zoon is de deur niet op slot.
Go to Top of Page

purk
Starting Member

Netherlands
43 Posts

Posted - 08/06/2009 :  16:14:59  Show Profile  Reply with Quote
Bij onze school zit er in elke klas een deur die leidt naar een wc (elke klas zijn eigen toilet!)
Ze hoeven dus niet door een gang om naar de wc te kunnen. Ook heeft elke klas een klein kamertje waar kinderen rustig kunnen werken.
Go to Top of Page

els
Administrator

Netherlands
2017 Posts

Posted - 08/06/2009 :  16:31:26  Show Profile  Reply with Quote
vanmorgen op een rec 4 school geweest, geen deur is opslot, niet van de binnen deuren en ook niet van de buitendeuren, kleine overzichtelijke school en zeer vriendelijke en behulpzame mensen, echt een warm bad, tenminste zo ervaarde ik het, ben zo positief dat we besloten hebben om F de kans te geven om op deze school zijn verdere basisschool tijd telaten hebben.
we hebben het idee dat hij daar de beste resultaten zal kunnen behalen.
jammer genoeg ziet hij dit (nog) niet zo.
het zal ingaan het volgende schooljaar, dit schooljaar is nog maar 3 weken dus dat is niet meer zoveel.
els
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.45 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05