Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Preoccupaties
 Auto's en wielen
 doorslaan in fantasie?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ilona
Starting Member

Netherlands
23 Posts

Posted - 25/04/2008 :  12:01:47  Show Profile  Visit Ilona's Homepage  Reply with Quote
Wordt dit dan ook gezien als een preoccupatie?

Onze zoon is nogal gek van spongebob. Het is zelf zo erg geweest, dat hij zei stemmetjes te horen in zijn hoofd (die hem vertelden dat hij een riem om zijn nek moest doen en die aantrekken, dit heeft hij dus ook gedaan en godzijdank was ik er op tijd bij). Hij beschreef die stemmetjes als spongebobs in zijn hoofd en patricks (patrick komt ook voor in dat filmpje). Dit is dan ook de reden waarom wij alarm hebben geslagen bij de schoolmaatschappelijk werk.. Een poosje later heeft hij ditzelfde gehad, alleen toen zeiden de stemmetjes dat hij dat bij een ander kindje moest doen en ook dat heeft hij gedaan toen.. Gelukkig ook allemaal goed afgelopen.
Maar moet ik dit nou ook zien als preoccupatie?

Men is er nog niet over uit of Gian MCDD heeft of PDD-NOS zelf..

Teigetje
Moderator

Netherlands
881 Posts

Posted - 25/04/2008 :  13:06:34  Show Profile  Reply with Quote
Ik denk niet dat dit een preoccupatie is. Ik vind het ook behoorlijk ernstig klinken hoor, stemmetjes die zulke opdrachten geven!

Heb je al een behandelaar bij de GGZ of een kinderpsychiater? Ik zou dit namelijk direct met hun overleggen!

Sterkte in ieder geval!
Martha
Go to Top of Page

Will
Moderator

Netherlands
325 Posts

Posted - 25/04/2008 :  13:14:30  Show Profile  Reply with Quote
Hai,

Ik herken het wel!
Misschien in een andere vorm, zijn hand die zegt dat hij het wil terwijl hij het zelf niet wil...de hand wordt dan weer boos en gaat van alles doen wat hij niet wil omdat hij dat verteld heeft over die hand aan mij.

Hij doet heel vaak touwtjes om zijn nek en knijpt soms zijn eigen keel dicht.
Vaak bij spanningen of als er iets gebeurt wat hij niet wil.

Ik vind dit toch echt onder McDD kunnen vallen, de fantasie en werkelijkheid niet kunnen onderscheiden en door schieten in de fantasieen en bizarre gedachtes hebben.

Laat er goed naar kijken en spreek je vermoeden uit.

groet, Wil

Go to Top of Page

Ilona
Starting Member

Netherlands
23 Posts

Posted - 25/04/2008 :  14:43:28  Show Profile  Visit Ilona's Homepage  Reply with Quote
@Teigetje:
Het wordt ook heel hoog opgevat hoor. Na het eerste voorval hebben we alarm geslagen en hebben ze gezegd dat we meteen moesten bellen als hij het weer zou doen. Bij het tweede voorval hebben we dat dus ook gedaan en toen is alles versneld gaan lopen. Het normale traject is dat hij eerst bij de psychologe komt, dan psychologisch onderzoek en dan bij de psychiater, maar Gian is meteen naar de psychiater gestuurd en heeft inmiddels wel alle onderzoeken achter de rug.
We hebben een diagnose pdd-nos gekregen maar ze zijn er nog niet over uit of hem MCDD als diagnose gegeven moet worden. Ik zelf zag in eerste instantie niet veel herkenbaars in MCDD maar als ik nu de kenmerken nog eens doorlees vind ik dit toch wel heel erg op hem van toepassing ja..
Go to Top of Page

doremifasol
Advanced Member

Netherlands
5410 Posts

Posted - 25/04/2008 :  15:41:06  Show Profile  Visit doremifasol's Homepage  Reply with Quote
sterkte. jah ken spongebob wel is wel leuk programma
Go to Top of Page

mama van Q
Starting Member

Netherlands
1 Posts

Posted - 10/04/2012 :  01:49:43  Show Profile  Reply with Quote
Hallo Ilona,
Ik ben zo benieuwd hoe het is afgelopen met je kind. Mijn zoon (8jr) komt ook amper aan schoolwerk en 'normale' gesprekken met anderen toe omdat hij in zijn hoofd steeds dezelfde filmpjes afdraait. Is onlangs gediagnoseerd met Asperger's.
Groeten,
-H
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.34 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05