Kind met autisme
Kind met autisme
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Opvoeding
 Overige bijzonderheden en belevenissen
 Hoofdluis
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

saskia
Advanced Member

2396 Posts

Posted - 23/08/2006 :  08:45:30  Show Profile
Sigrid bleek dit wiekent hoofdluis te hebben. Wat een ramp! Eerst dacht ze dat zij iets fout had gedaan waardoor ze dat had gekregen (en de rest dus niet). Na veel praten had ze zelf de oplossing: dat komt zeker omdat ik zo van dieren houd, daarom komen ze liever bij mij. Hahaha. Maar goed, mams natuurlijk de hele dag in de weer want al het beddegoed moest gewassen worden, kleren van 6 man sterk, Rob alles uitzuigen: auto, huis, pffff! Als we van vakantie terug komen hebben we 't gewoon rustig vergeleken bij deze luizenzooi. Dus Sig had alles zo es aangekeken. Zegt ze 's avonds bij het naar bed brengen: zeg mam, heel erg bedankt dat je alles door mijn luizen hebt schoongemaakt en gewassen. Ik kon er nix aan doen en jij moest de hele dag nu werken, dat vond ik wel heel lief van je!

Mijn mond viel open: hoezo sociaal gehandicapt???

Je begrijpt dat ik d'r flinke komplimenten gemaakt hebt omdat ze dit had gezien en zo lief mij had bedankt!

Sas

n/a
deleted

2154 Posts

Posted - 23/08/2006 :  17:27:37  Show Profile
Wat ontzettend lief

Maar wat een geklier die luizen he??
Nick heeft ze een half jaar terug ook voor het eerst gehad, en ik hoop ook voor het laatst.
We kwamen terug van een ballenbak, en ik zag er zo twee lopen in zijn haar. Ik heb geen neten kunnen ontdekken, en bij ons ook helemaal niets, maar toch maar alles gewassen, gezogen etc. En ook voor de zekerheid allemaal maar behandeld met dat luizenspul. Ik had de hele dag spontaan last van jeuk

Ik hoop dat je de plaag nu hebt bestreden en dat het de laatste keer is geweest....

groetjes, Dianca

Geluk is een richting, geen punt!
Go to Top of Page

n/a
deleted

2154 Posts

Posted - 23/08/2006 :  17:29:41  Show Profile
Oja, die opmerking van Sig over dat ze zoveel van dieren hield, deed me even terugdenken aan Nick tijdens de luizen.
Hij had wel eens van luis gehoord, maar niet van hoofdluis. Hij dacht even na en toen had hij het gevonden. De hoofdluis is gewoon de baas van alle luizen. En dat DIE nu net op zijn hoofd kwam, hij was er zowaar trots op

groetjes, Dianca

Geluk is een richting, geen punt!
Go to Top of Page

windy
Advanced Member

Netherlands
2601 Posts

Posted - 23/08/2006 :  18:59:59  Show Profile
Oh hemel wat een werk is dat. Heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar ik ben vast ook wel een keertje de klos. Ik was deze week ook al de klos. Bij ons is er een mottenplaag en ja hoor in de keukenkastjes hadden ze eitjes gelegd. Behhhhhhhhhh Ik heb alles weg moeten gooien, echt overal hadden ze eitjes gelegd. Zelfs in afgesloten Brabantiabussen en een pot chocoladepasta. Er zaten zelfs een paar larven in mijn keukenkastje. Boven in mijn kledingkast zag ik ook al een paar larven. Ik werd helemaal gek. Ik ben dus als een gek aan het poetsen gegaan (nu moest ik wel haha) en alles in bussen met daarover heen een plastic zak weer opgeborgen. Er staat niet veel meer in mijn keukenkastjes hoor. De gordijnen moeten gewassen, mijn kleding moet worden gewassen. Ook een heel lekker werkje. Ik hoop dus dat de luizen hier even wegblijven, heb al werk genoeg met de mot.

Wel mooi hoe Sigrid en Nick zelf reageerden op de hoofdluis haha. En de opmerking van Sigrid echt super lief van d'r.

groetjes,
Windy

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.
Go to Top of Page

Kirstin
Starting Member

Netherlands
28 Posts

Posted - 23/08/2006 :  21:37:46  Show Profile
Ok, die kennen wij ook. Kleine 2 maand geleden. Het begon met de oudste en uiteindelijk zaten we alle 4 onder! Wat een ellende om het eronder te krijgen. Meteen volledig behandelen en het hele gezin is het enige. Heb elke dag alle hoofdkussens en onderlakens verwisseld (het was warm dus dekbed werd niet veel gebruikt). Wens je veel succes! En altijd fijn die bedankjes he?
Kirstin
Go to Top of Page

n/a
deleted

1129 Posts

Posted - 23/08/2006 :  21:43:17  Show Profile
Ieksssssssssss luizen whaa lijkt me erg **** op zon moment.
Heb ze vroeger zelf wel een keer gehad maar wat Windy ook zegt het zal ons vast ook eens gebeuren.
Ik hoorde wel dat het vaak in het nieuwe schoojaar voorkomt
Nou lekker jullie luizen Windy motten wij spinnen hahahahaha.
er hangt hoog in mn gang een spin met heel veel kleine spinntjes Gets
Maarja ik ga ze opzuigen morgen hihi ben ik er ook vanaf.
Nou suxes met alle ongedierte hoor brr
Groetjes Marjan
Go to Top of Page

n/a
deleted

225 Posts

Posted - 23/08/2006 :  22:07:03  Show Profile
Hoi,
Wij hebben heel veel wespen maar die blijven gelukkig buiten!! Ik zag vandaag ook een beestje bij Ciske in het haar!! bah maar ik heb alles na gelopen ik heb geen meer beestjes of eitjes kunnen vinden. Ik hou mijn tenen bij elkaar want bij Coen op school hadden ze er al en ook bij Ciske. Ik heb er nog nooit een gezien dus ik weet ook niet hoe het eruit moet zien. Het leek een beetje op een fruitvlieg!! Ik ga ze morgen maar allemaal weer checken. Gatsie ik krijg spontaan jeuk op mijn hoofd (hihi). Leuk hoor die hoofdluis grap van Nick en wat lekker als ze je bedanken dat alles weer schoon is!!!
lies
Go to Top of Page

n/a
deleted

225 Posts

Posted - 23/08/2006 :  22:09:49  Show Profile
OOH jaah ook heel veel sucses met alle motten en spinnen want dat is ook niet leuk. Alhoewel sorry Marjan ik heb dan toch het liefst spinnen (niet te groot en te dik hoor)!!
lies
Go to Top of Page

windy
Advanced Member

Netherlands
2601 Posts

Posted - 23/08/2006 :  22:20:49  Show Profile
Oké ik voeg er nog iets aan toe. Vanavond had Manuel wormen in zijn ontlasting. Ook erg lekker. Maar even een briefje voor school geschreven, gelijk onder de douche en schoon ondergoed aan en uitgelegd dat hij heel goed z'n handen met zeep moeten wassen. Ik moet morgen toch al poetsen voor de motten dus dan doen we gelijk de rest van het huis er maar bij. Beh goor zeg. eigenlijk moet ik er ook wel om lachen, wat een huishouden is het hier op dit moment zeg!

Go to Top of Page

n/a
deleted

1129 Posts

Posted - 23/08/2006 :  22:25:24  Show Profile
Hoe schoon is jouw huis???????
hihihihihihihihhihihihihih
leuk progamma hewhaahaahahah
nee doe dan toch maar die spinnen.
Nou sterkte hoor blehhhhh.
Hee Windy ik kreeg vroeger wel eens uitjes weet je wel van die zilveruitjes?Kweet ook niet waarom.
Groetjes marjan
Go to Top of Page

windy
Advanced Member

Netherlands
2601 Posts

Posted - 23/08/2006 :  22:27:04  Show Profile
nou Marjan mijn huis is morgen brandschoon haha. Zilveruitjes haha, vinden ze vast niet lekker. Misschien moet ik een stronkje knoflook in z'n broek stoppen. Oh sorry hoor .

Go to Top of Page

n/a
deleted

1129 Posts

Posted - 23/08/2006 :  22:31:39  Show Profile
whahahaahahaahah wie weet helpt het
Go to Top of Page

mamastek
Junior Member

Netherlands
232 Posts

Posted - 24/08/2006 :  05:00:47  Show Profile
Hoi Windy, gewoon even naar de apotheek een wormkuurtje kopen en weg wormpjes.
Speelt hij vaak in de zandbak op school?
Zo ja, dan even op school melden, want dan is de kans groot dat loslopende katten de zandbak gebruiken als kattenbak, ik heb dit ook eens meegemaakt met mijn oudste dochtertje.
Zo n kuurtje kost ong e2.

Dat beestje wat een fruitvliegje leek, ik denk dat je dus echt een luisje hebt gezien.
De grootte van een fruitvliegje en lijkt iets op een minimugje.
Een gigaprobleem soms.
Ik heb een stoffen bank en daarvoor maak ik een mengsel van water en luizenlotion en dan neem ik daarmee m n bank af.
Laat dat zitten tot de volgende dag en neem het daarna af met water en behoorlijk wat azijn.
Weg evt luizen en ook weg stank van de lotion!
Kussens die kun je niet altijd wassen, dus deze stop ik dan 24uur in de vriezer en weg luizen!
Als het luizentijd is dan doe ik mijn meiden vlechten in en de onderkant van de vlecht speld ik dan weer naast de bovenkant van de vlecht zodat de luizen er niet zo gemakkelijk op kunnen klimmen en de kids krijgen een extra plastic tasje mee en moeten daar hun jas in doen, allemaal om t risico van t oplopen van hoofdluis te verminderen.
Was niet extra elke dag hun haar want hoe schoner t koppie hoe meer kans op hoofdluis!
Ruim 2 jaar geleden was er hier een ware plaag, dat was een regelrechte ramp, ik was nog zwanger van Jeffrey en dus mocht mezelf niet behandelen, pffffff
Na zijn geboorte ook niet want dan mocht ik geen borstvoeding geven.
Ik zat de hele dag mijn hoofd te kammen met een luizenkam, echt heel naar.
Toen werd ik de luizenplaag zo zat dat ik heb bij ons allemaal de tondeuse over ons hoofd gehaald.
Dat gedoe, alles wassen, kids boos want hun knuffels waren niet allemaal droog, grrrrr.
Ik heb ze nu nog niet gezien, dagelijks voor ze naar bed gaaqn haal ik ff het kammetje door hun haar zodat als ik er een vang ook weet dat t waarschijnlijk de enige is, toch behandel ik ze dan allemaal want ja die ene kan al wel voor neten hebben gezorgd.
Ook paps en mams zijn dan de klos, bah.

Anita
Go to Top of Page

Running_joy
Advanced Member

Netherlands
3390 Posts

Posted - 24/08/2006 :  08:06:18  Show Profile
omdat kids alles in hun mond stoppen wat er niet hoort
Zand, aarde, nagels, papier, en daardoor ontstaan die dingen
Ik heb voor je gezocht ff op internet en hier t volgende over
Maybe niet zo smakelijk maar ja.

Door contact met aarde of water waarin wormenlarven zitten, kunnen we via de mond wormeneitjes binnenkrijgen uit aarde die door geïnfecteerde ontlasting is besmet. Hierdoor kan een worminfectie ontstaan, waarbij de wormen zich nestelen in de ingewanden. Behalve via het voedsel kunnen wormen in sommige gevallen ook via de huid ons lichaam binnendringen.

Diverse soorten wormen kunnen als parasiet in de mens leven, variërend van microscopisch klein tot meters lang. Afgezien van spoelworm komen de meeste in het Westen niet voor. Spoelwormen, piepkleine witte wormpjes in de endeldarm zijn ongevaarlijk: ze zorgen voor jeuk rond de anus en veroorzaken soms een lichte, koliekachtige buikpijn.

Vooral bij kinderen komen wormen in het spijsverteringskanaal vaak voor. Wormen kunnen soms rond de anus of in de ontlasting worden gezien en veroorzaken een ontsteking in het deel van de darm waar ze zich vasthechten. Deze wormpjes bij de anus worden ook wel aarsmaden genoemd. Ze kunnen bij kinderen verspreid worden via de zandbak en worden daarom ook wel zandbakwormpjes genoemd.

Behandeling:
Zelfhulpmiddelen
Bij drogist of apotheek kun je zonder recept anti-worm tabletjes krijgen. In ieder tablet zit 100 mg van de stof mebendazol. Het gebruik staat er bij en komt gewoonlijk neer op het innemen van één tablet per 14 dagen tot de maden weg zijn. Bij spoelwormen en lintwormen is de hoeveelheid wat meer, overleg dat liever eerst even met de arts.

Behandeling
De behandeling geschiedt via tabletten, verkrijgbaar bij de apotheek. Het hele gezin dient behandeld te worden.

Succes
groet Wobke

Je hoeft me niet te begrijpen als je me maar accepteert

Go to Top of Page

windy
Advanced Member

Netherlands
2601 Posts

Posted - 24/08/2006 :  08:13:11  Show Profile
Bedankt Wobke. Ik ga straks eventjes naar de apotheek.

groetjes,
Windy

Go to Top of Page

n/a
deleted

225 Posts

Posted - 24/08/2006 :  17:38:52  Show Profile
Hoi,
O ja die wormpjes. Coen at de hele zandbak leeg, likte vogelpoep van de garagedeur, graasde als een koe en at het gras op daarbij had hij een voorliefde voor de bloem afrikaantje en dan leek het wel of hij paprikachips ophad maar het rook anders!! maar Coen had ze nooit?? De eerste bij ons was Ciske de schoonste van allemaal en die heeft ze al twee keer gehad!! Die tabletten werken perfect hoor alleen raakte Ciske er de eerste keer wat van aan de diarree!!
Ik heb de "luis" opgezocht op internet maar hij leek niet op mijn fruitvliegje. Van morgen nog een alles nageplozen en dadelijk nog een keer en goed op blijven letten!! groetjes lies
Go to Top of Page

Kirstin
Starting Member

Netherlands
28 Posts

Posted - 25/08/2006 :  22:59:06  Show Profile
Hoi Windy,
Dat behandelen van het hele gezin is echt aan te raden hoor, anders ben jij de volgende.... (ik wel elke keer, bah!)
Hoi! Kirstin
Go to Top of Page

windy
Advanced Member

Netherlands
2601 Posts

Posted - 26/08/2006 :  10:39:47  Show Profile
Ik wacht het even af. Ben niet zo van de medicijnen. Het is bij Manuel al onder controle lijkt het. Wel goed hychiene in de gaten blijven houden. Doet hij zelf al. Gisteren had ik een BBQ en de oppas zette Manuel onder de douche voor hij ging slapen. Hij stak z'n billen naar achteren en vroeg haar of ze even tussen z'n billen wilde sproeien . hmhm Ach ja zijn die ook weer gewassen he. Ze moest er wel om lachen.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Kind met autisme © Kind met autisme Go To Top Of Page
Deze pagin is in 0.42 seconden opgebouwd. Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.05